الثقافة والفن

فنانة مصرية شهيرة تتعرض لأزمة قلبية مفاجئة

أعلنت المذيعة “ندى رحمي”، في تدوينة على حسابها بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، إصابة والدتها الفنانة “سحر عبد الحميد” بنوبة قلبية مفاجئة، دخلت بعدها أحد مستشفيات القاهرة، حيث هي في وحدة العناية المركزة.

فكتبت ندى رحمي في منشورها : ” من شوية اتحطيت في موقف لا أحسد عليه بجد وماتمناهوش لأي إنسان .. أمي قلبها تعبان من زمان من قيمة ساعة اتعرضت لأزمة قلبية نتيجة إرهاق شديد في المذاكرة وقلق امتحاناتها ” .

وتابعت كاشفة عن تفاصيل الأزمة الصحية التي تعرضت لها والدتها : ” ضغطها واطي جدا على عكس الطبيعي .. إحنا عيلة ضغطنا عالي بالوراثة أساسا .. وكمان قلبها كان بيدق بشكل مرعب لدرجة أن صدرها كان بيترج جامد زي مايكون قلبها هينط من ضلوعها ” .

وأضافت : ” اتوترت جدا وماكنتش عارفة اتصرف ازاي ولا اتصل بمين .. وزاد رعبي وتوتري أكتر لما قالتلي أنا هنام شوية ومن وقت للتاني بصي عليا شوفيني بتنفس ولا لأ أحنا ف حر ومش عايزة يطلعلي ريحة ” .

واستكملت ندى رحمي : ” للحظة مخي وقف وبقيت بصب عرق من كل ناحية ومش عارفة المفروض اتصل بمين من أصحابي ولا اكلم مين في النقابة .. وأصحابي اللي ممكن يقفوا جمبي في إسكندرية مش هنا على ما يوصلوا معرفش ممكن يحصل إيه (أدركت ساعتها أني حرفيا بطولي) غرقانة في شبر ميه ومخي واقف ” .

 

Editor-in-Chief: Muthanna Al-Jalili

صحافي متخصص في الشؤون السياسية، يناقش القضايا العربية والإقليمية، حاصل على ماجستير في الإعلام من الجامعة الأسلامية، وعمل في العديد من المنصات الإخبارية ووكالات الأنباء الدولية، وعمل منتجا لأفلام استقصائية لصالح جهات نشر عربية وإقليمية، وترأس تحرير عدة برامج تلفزيونية.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى