شاهد.. بسمة وهبة تخرج بفيديو آخر بعد استغاثتها من حريق بقاربها مع ابنتها

وجهت الإعلامية المصرية بسمة وهبة رسالة طمأنت من خلالها متابعيها على مواقع التواصل الاجتماعي جمهورها بعد نجاتها من حريق بمركب كانت على متنه مع ابنتها في مارينا بالساحل الشمالي.

وخرجت الاعلامية المصرية وهبة في فيديو لجمهورها وقالت: “الحمد لله والشكر لله إحنا كويسين أنا وخديجة أول 3 ثواني من الفيديو كان صاحبتي وجوزها شافوه وأنقذونا وركبنا مركب تاني ورجعنا البيت مش عارفة الصيف دايما بيجب لينا حاجات كده حوادث مائية السنة اللي فاتت الجت سكي والمرة دي المركب لكن الحمد لله ربنا بيكرم”.

وأرفقت الفيديو بتعليق قالت فيه: “الحمد لله اللي جت ع كده يا رب دايمًا في الحديد ولا فينا ولا في غالي فينا”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba)

وقد أعلنت بسمة وهبة في وقت سابق عن تعرضها لأزمة، اليوم السبت، بسبب نشوب حريق في مركبها في مارينا، حيث تقضي إجازتها الصيفية رفقة ابنتها خديجة.

وقالت بسمة وهبة في فيديو نشرته عبر “إنستغرام”: “يا جماعة أي حد عنده مركب في مارينا 5 من أصحابي، ممكن يتصل بيا لأن المركب عطلانة بيا أنا وخديجة، لأن المركب اللي أنا فيها غالبًا مولعة من تحت والمركب واقفة بينا.. مفيش قلق ومفيش حاجة ولو حصل حاجة هنط في المياه”.

وانهالت التعليقات على الفيديو، وتمنى العديد من المتابعين الخير والسلامة للإعلامية المصرية وابنتها، فكتبت لها الممثلة ريم البارودي:” الحمدالله يا حبيبتي الحمدالله دائما وابدا ربنا يحفظكم يا رب”.

وأضافت متابعة:” امين يارب يا نور عيوني❤ حمدالله على السلامة ❤ربنا كريم ❤الحمدلله انها جت ع قد كدا الحمدلله”.\

تعرضت بسمة وهبة في شهر يوليو من العام الماضي لحادث في البحر أثناء قيادتها لانش مع الفنانة السورية أصالة، وفي ذلك الوقت نشرت فيديو عن جوهر الحادث وعلقت: “أنا وأصالة تعرضنا إلى حادث كبير وبفضل الله نجونا من الموت بأعجوبة أصاله كانت سايقة الجيت سكي بسرعة واصطدمنا بالصخور وأنا اترميت برأسي عالصخر وفقدت الوعي ووقعت في القاع”.

وتابعت: “أصالة رغم وقوعها صممت تضرب الموج وتخبط وتنادي حد ينقذني أنا فوقت لقيت نفسي في مركب ناس طيبين ووشوش حواليا كل واحد بيحاول ينقذني من المية اللي دخلت جسمي وأنا فاقدة الوعي ومن النبض ودقات القلب والدم اللي كان طالع من الجروح اللي في رجلي”.

وأضافت: ” شكرا يا حبيبي يا رب يا رحمن رحيم بعبادك، شكرا أصالة إنك صممتي تنقذيني وبالفعل انقذتيني بشهامتك ودايما بتثبتيلي إنك جدعة وأصيلة وشكرا للولاد اللي انقذوني بالمركب وكانوا في قمة الأخلاق والجدعنة. وشكرا لعلي البحار .. وجدعنتك دي مش غريبة على أهل اسكندرية الحمدلله 100 مرة ومن فضلكم محدش يجري بالموتوسيكل المائي وانتبهوا لنفسكم ولأولادكم”.

كما طمأنت أصالة جمهورها عبر “إنستغرام” قائلة: “أنا كويسة والله بس أنا كويسة لأني متعودة عالوقعات.. أكثر وحدة بتوقع بالعالم أظن أني باخد أوسكار وقعات.. أنا بحب الجيت سكي وكمان العجل.. وبحب لما ألعبهم.. ماحبش ألعب مثل الماما ولكن ألعب مثل الأولاد الصغيرين”.

وأضافت: “اليوم وقعنا، الوقعة كانت بسيطة بالنسبة لي .. الحمد لله على سلامة بسمة، بسمة وقعت وقعة غريبة جدا، فجأة طارت، كيف؟ ما بعرف”.

ولفتت: “يا ريت حد كان صورنا من فوق، كانت وقعة كوميدية. عموما كله تمام الحمد لله أحنا كويسين”.

اقرأ المزيد:

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى